דיקור סיני לכאבי כתפיים

כאבי כתפיים הינם בעיה נפוצה מאוד, אחוזים גבוהים מאוכלוסייה סובלים מכאבי כתפיים. במאמר זה תוכלו לקבל רקע מקצועי על סיבות וטיפול בכאבי כתפיים באמצעות דיקור סיני.

שם האבחנה בעברית: כאבי כתפיים

שם האבחנה באנגלית: Shoulder pain

 

מפרק הכתף הוא אחד המפרקים החשובים בגוף, המאפשר תנועה ותפקוד של הגפה העליונה. מפרק הכתף היא הנקודה בה נפגשים הגפה העליונה- הזרוע, עם הגב ועצמות השכם. בנקודת המפגש עצמות, שרירים ומבנים אנטומיים רבים. פגיעה באחד מאברי הכתף עלולה לגרום לדלקות, הסתיידויות וכאבים.

סיבות לכאבי הכתפיים:

התכווצות שרירים

אחת הסיבות הנפוצות ביותר לכאבי כתפיים היא התכווצות שרירי הכתף. לרוב התכווצות שרירי הכתף הינם תוצאה של לחץ  מסיבי, יציבה לא מאוזנת או תכנית אימון כושר גופני לא נכונה.

דלקת בגידי הכתף

ישנם סיבות רבות אשר עלולות לגרום לדלקות בגידי הכתף. דלקת בגידים גורמת לכאבים חדים וחזקים, במיוחד בזמן התנועה. בדרך כלל דלקת מתרחשת באחד מהגידים הבאים:

–          דלקת בסופראספינטוס (Supra Spinatus)

–          דלקת באינפראספינטוס (Infra Spinatus)

בורסיטיס | אמתחת כתף

הבורסה היא שק במפרק הכתף, שומרת על מפרק ומונעת חיכוך ולחץ בין העצמות. דלקת בבורסה עשויה לגרום להצטברות נוזלים במפרק הכתף.

בלט דיסק בצוואר

בלט דיסק בצוואר עלול לגרום לכאבים בכתף, בחלק מהמקרים אף לחולשת שרירי הכתף.

כתף קפואה (Frozen Shoulder)

כתף קפואה הינו מצב שיש בו הגבלה של תנועת הכתף, לפעמים זה עשוי להגיע למצב שבו לא ניתן להרים את היד. כתף קפואה היא תוצאה של פגיעה בכתף שלא טופלה כראוי ובזמן המתאים.

פריקת כתף

במקרים רבים פריקת כתף נגרמת כתוצאה מגמישות יתר, חולשה בשרירים או מפגיעה חיצונית בכתף (פציעה בפעילות גופנית, נפילה ועוד).

קרע בגיד

ישנם שתי סיבות נפוצות לקרע בגיד או לקרע בגידי הכתף: תהליכים ניווניים אצל מבוגרים ומאמץ יתר על הכתף באימוני כוח.

סוגים של כאבי כתפיים

  • ישנם כאבי כתפיים מסוגים שונים:
  • כאבי כתפיים כרוניים / אקוטיים
  • כאבי כתפיים עם הקרנה ליד
  • כאבי כתפיים ללא הקרנה ליד
  • כאבי כתף אנטריורי (כאבים בחלק הקדמי של הכתף)
  • כאבי כתף לטראלי (כאבים בחלק הצדדי של הכתף)
  • כאבי כתף פוסטריורי (כאבים בחלק האחורי של הכתף)

 

איך מאבחנים?

כתף הוא אזור מורכב לכן יש חשיבות רבה לאבחנה מדויקת. לאחר שיחה עם מטופל/ת שבה אני מנסה להגיע לעומק ושורש הבעיה, ובין היתר לענות על השאלות, מה מקור הבעיה? כיצד התחילו הכאבים? כמה זמן הם נמשכים ועוד.

בשלב השני אני עובר לבדיקה גופנית, בחלק מהמקרים אני מבקש מהמטופלים לעשות בדיקות נוספות כמו: צילום רנטגן, CT. לאחר אבחון מקיף והבנת הסיבות והגורמים לכאבים בכתפיים אני בונה תוכנית טיפולים.

תוכנית הטיפולים

תוכנית הטיפולים יכולה לכלול מגוון רחב של שיטות טיפול, או שילוב של מספר שיטות טיפול:

דיקור סיני

שיאצו

עיסוי רפואי

אימון שיקומי

 

דיקור סיני לכאבי כתפיים

דיקור סיני הינו שיטת טיפול יעילה לכאבי כתפיים במיוחד לכאבי כתפיים ממושכים, במקרים רבים רואים שיפור כבר אחרי  מספר טיפולים ראשונים. כמות הטיפולים תלויה בסיבות שגרמו לכאבי כתפיים.

איך מתבצע דיקור סיני לכאבי גב?

לאחר אבחון מעמיק והבנת הסיבות לכאבי כתפיים מתחיל שלב הדיקור, שבו אני מכניס מחטים סטריליות לנקודות המתאימות. מיקום וכמות המחטים תלוי בסיבות לכאבים.

בדרך כלל טיפול מתבצע במצב שכיבה, אך אפשר לעשות אותו גם בישיבה. משך טיפול ממוצע הוא כ-45 דקות, טיפול הראשון יחד עם אבחון יכולים להימשך מעל שעה.

נסיון שלי מצביע על יתרונות הבולטים של דיקור סיני לטיפול בכאבי כתפיים

איפה ניתן לקבל טיפול באמצעות דיקור סיני?

דיקור סיני לכאבי כתפיים בתל אביב

דיקור סיני עד הבית